СЛОБОДАН ВЛАДУШИЋ
„ ЗАВЕТ И МЕГАЛОПОЛИС“
Ако сте збуњени, не знате шта се у свету и око вас дешава, не можете да се снађете, разочарани сте и никоме више не верујете, ако сте уплашени, апатични, потиштени и не видите излаз из све већег лудила, ако тражите логична објашњења, узроке и решења изласка из наше данашње цивилизацијске трагедије, онда морате да читате књиге које о томе јасно, разумљиво, отворено, искрено и добронамерно говоре, објашњавају и покушавају да вам помогну. Услов да вам помогну је да почнете да читате такве књиге. Немојте да губите време на гомилу баналности и глупости, којима вас свакодневно, програмирано засипају, све у намери да вас потпуно зомбирају, него се осмелите и храбро крените у нова сазнања.
Ево, дакле, књиге коју морате да прочитате, ако хоћете заиста да разумете шта се догађа и која су решења спаса човечанства. Мислим да више није спорно, после свега што нам се догодило у последњих четири године, да је угрожено човечанство.
Слободан Владушић је, да употребим његов израз, човек који има свест о целини, који има храброст да то јавно напише и који, последњим есејем о Завету, даје конкретно решење шта сваки појединац мора да уради, уколико жели да помогне себи, држави и човечансву у борби против Зла.
Зло је Магалополис.
Морам да признам да ми се овај назив – Мегалополис заиста допада, деценијама уназад користим термине Фамилија, Велики Брат, Империја у растројству, амерички корпоративни фашизам и гвоздени закон Олигархије, али, после читања ове одличне књиге, обећавам да ћу, без добијене дозволе аутора, користити сваку прилику да промовишем овај назива.
Наравно, наводећи ко је прави аутор Мегалополиса.
Шта је задатак ове књиге?
„ Ова књига има јасан задатак : прво да нас УСПОРИ / подвукао -БД/ и онда ЗАУСТАВИ. Затим, да ОСВЕСТИ Мегалополис У НАМА и нас у Мегалополису и да нас тако оријентише и врати нам вољу. А на крају, надам се, и ЉУДСКИ ЛИК.“ / стр.17/
Ако сте спремни да се освестите и имате вољу, онда крените у одбрану угроженог људског лика.
Шта је Мегалополис?
„ Мегалополис је контрареволуција, зато што историјском процесу хомогенизације друштва…супроставља свесну и насилно изведену дехомогенизацију.“ / стр.35/
Конкретније?
„ Мегалополис је конкретизација тиранског решења у успостављању и очувању привилегија владајуће класе, па је зато окренут дехомогенизацији друштва“ / стр.37/
Отворено?
„ Мегалополис постаје систем деполитизованих грађана-робова којима влада олигархијска мањина.“ / стр.98/
Слободно нам реците до краја све?
„ Мегалополис настоји да промени концепт човека…тежи да нас увери да смо животиње, а не личности…“ / стр.243/
Како се дехомогенизује један народ?
„ Укида се идеја човека.“ / стр.37/
Шта узрокује потребу за Мегалополисом?
„ Унутрашња празнина појединца.“ / стр.51/
Да ли хомогенизација друштва укида индивидуалност?
„ Хомогенизација не значи укидање индивидуалности, односно обезличење и униформизацију друштва .Ако хомогено друштво поистовећујемо са губитком индивидуалности, онда то значи да је Мегалополис само окупирао нашу свест…“ / стр.93/
Шта каже шизофрени Ј.Х.Харари, кога сам раскринкао у мојој књизи КОМЕСАРИ БЛЕСАРЕ?
„ Односи између људи и животиња су најбољи модел који имамо за будуће односе између суперљуди и људи…“ / стр.100/
Ко су суперљуди?
„ Суперинтелегентни киборг, тј. бивши човек који је ојачан и унапређен имплантима.“
Прецизније?
„ Homo deus. Човеко богови“
Шта је њихов задатак?
„ Истребљивати људе / човеко -животиње/ на исти онај начин на који су људи истребљивали животињер.“ / стр.101/
Зашто?
„ Подсетимо, истребљивање људи, тј.смањивање густине популације јесте, дакле, логична последица Мегалополиса, која је утемељена на идеји редукције, насупрот идеји ширења, која карактерише хуманизам.“ /стр.102/
Па, шта је онда свет?
„ Свет је за Мегалополис скуп трошкова који троше ресурсе планете…те трошкове треба редуковати.Човек претворен у животињу је човек спреман за ликвидацију..То је коначна истина света у коме живимо.“ /стр.103/
Закључак?
„ Данас постоји једино Мегалополис.“ / стр.197/
Шта онда да радимо? Шта је решење?
„ Трећи концепт човека, који бисмо могли да назовемо СВЕЧОВЕК.То је синтеза богочовека и човекобога.“ / стр.232/
Пример?
„ Бановић Страхиња.“
Мото?
„ Оно што морам, то и хоћу!“ / стр.241/
Шта то значи?
„ Када народ, као и јунак , хоће оне што мора,његово постојање стиче ауру узвишености и трагике.Историја има смисла ако чува ту ауру.…ако се неће оно што се мора … (попут биљке на коју се може попишати свако ко поред ње прође), онда немамо посла са Историјом народа, већ са вегетирањем, сушењем и нестанком неке масе људи која се случајно затекла на некој територији.“ / стр.241/
Шта ако победи Мегалополис?
„ Победа Мегалополиса је, дакле, крај људског и божанског света.Људи редуковани на животиње могу и да живе само у животињском свету.“
/ стр.243/
Шта нам тада преостаје?
„ Наше ће животарење протицати у испуњавању нагона и укидању самосвести..“
Какве су нам могућности?
„ Постоје само две могућности:или ће наша свест постати поприште наше борбе са Мегалополисом или стратиште наше људскости.Трећа могућност, нажалост, не постоји.“ / стр.245/
Шта да радимо?
„ Бој и Завет“
Као у ИЛИЈАДИ?
„ Њен основни мотив је отимачина, увређено самољубље и превара“
/ В.Ћоровић/
У НИБЕЛУНЗИМА?
„ Полазна тачка је – освета!“ / В. Ћоровић/
Па, где онда?
„ У нашем косовском циклуси, основни мотив је свесна жртва и вршење дужности према отаџбини.“ / В. Ћоровић – стр.247/
Кључна порука?
„ Боља нам је смрт у подвигу, него ли живот са стидом! – кнез Лазар“
/ стр.249/
Сужањ или роб?
„ Сужањ је онај који је покорен насилно, односно онај који је принуђен, услед привремене немоћи, да испуњава наредбе господара.Међутим, покорен споља, сужњ остаје слободан изнутра, јер све време покушава да пронађе начин како поново да постане слободан… Сужањ задржава самосвест да је сужањ и да није слободан…“ / стр.252/
А роб?
„ Роб је нешто стално, пошто се добровољно покорио и одрекао борбе…роб није покорен само споља, већ, пре свега, изнутра.“
Нагони?
„ Тамо где нагони владају безусловно, тамо више нема ни избора, а ни стида.“ / стр.256/
Косовски завет?
„ Завештање о етичком разумевању тога боја и етичком разумевању моћи, која настаје из – подвига!“ / стр.265/
Зашто Подвиг?
„ …да бисмо се борили у складу са божанским и људским законима, да бисмо сачували своју националну, верску и људску суштину, а то је слобода избора и слобода делања…У питању је, дакле, моћ добра, а не моћ силе…“
/ стр. 265/
Где је усмерен Подвиг?
„ Подвиг је усмерен ка слободи, а човек не може сам да се избори за своју слободу.За слооду су му потребни други и он је потребан њима.“ / стр.274/
Може ли човек да буде сам слободан?
„ Ако је сам слободан, човек није слободан, он је само горд…у својој гордости се индиректно покорава Мегалополису…“ / стр.274/
Значај ове књиге?
„ Ова књига показује да се налазимо у заветној ситуацији: пред нама је непријатељ – Мегалополис- који угрожава и људски свет и хуманистички концепт човека и постојање српског народа / као и постојање других народа/“ / стр.275/
Ко одлучује?
„ Свако од нас лично бира између подвига и живота у стиду.“
Шта ћете, господо другови, браћо и сестре да изаберете?
„ Увек бирамо сами : и сада и овде, али исто тако и увек и свуда.“
Очајавате?
„ Не треба очајавати: бирајући подвиг, не налазимо се на крају живота, већ на почетку борбе, јер није никада готово.“ / стр.277/
Никад није готово.
Запамтите!
И не очајавајте.
Борба је тек почела.
И постаје све интересантнија.
На крају овог приказа, издвајам неколико одличних запажања Владушића, када обара студента који не зна ништа о НДХ и Павелићу, анализа силовања у препуном метроу, о Ђоковићу, Павићу, последње речи Вукашина Мандрапе из Клепаца у Јасеновцу, благост Бановић Страхиње и страдање кнеза Лазара.
О Бориславу Пекићу је поразна истина да би данас био забрањен и на црној листи.
Сада ми је много лакше.
Угодније ми је када то знам, јер сам на тој листи већ деценијама.
Београд, 7532.г. коложег