Početna Sadržaj Privatizacija Televizije skuplje od velikih fabrika

Televizije skuplje od velikih fabrika

797
0
SHARE

Višestruko viša cena od početne postignuta je na aukciji za vrnjačku televiziju, a tek predstoji prodaja kraljevačke medijske kuće, znatno veće i poznatije

Kraljevo – Mnogi bi rekli da nije za poređenje ali, ipak, lokalna medijska kuća u Vrnjačkoj Banji, u okviru koje postoji radio i televizija, i to sa još neregulisanim statusom u pogledu frekvencije, nedavno je prodata skuplje nego što su kupce, recimo, ukupno koštale kraljevačke fabrike – „Magnohrom“ i Fabrika vagona. Od početnih 466.000 dinara, cena vrnjačke televizije je na aukciji narasla na 191 milion. Drugačije rečeno, od oko 5.000, na 2,5 miliona evra, a pomenute fabrike plaćene su 1,4 miliona. Doduše, budući vlasnik televizije Ostoja Tegeltija iz Novog Sada ima obavezu investiranja u znatno manjem iznosu, oko 1,2 miliona dinara.

U ovdašnjoj javnosti sada se nagađa i prati da li će kupac novac uplatiti ili će odustati, odnosno da li je postignuta cena deo taktike da se do televizije dođe za manje pare, ponavljanjem aukcije uz slabiju konkurenciju, kao i da li je cena „naduvana“ zbog predstojećih izbora i borbe čiji će se kandidati više „slikati“ u budućoj predizbornoj kampanji…

Vrnjačka televizija, kao i mnoge druge u mreži lokalnih televizija, odnosno javnih preduzeća za informisanje, nema nepokretnog kapitala u smislu objekata i zemljišta. Ima opremu, 42 radnika i nema dugova. – Stvorili smo, ipak, temelj za jednu perspektivnu medijsku kuću – kaže za „Politiku“ Đorđe Janković, direktor RTV Vrnjačka Banja – jer, primera radi, posedujemo i odobreni projekat za razvoj specijalizovane medijske kuće, u kojoj bi, bez zapostavljanja drugih sadržaja, naglasak imao turizam i razvoj te delatnosti u Srbiji. To je, sigurno, imao i kupac na umu pošto poseduje turističku agenciju i autoprevozničko preduzeće „Morava“ u Vrnjačkoj Banji.

Janković još kaže da za sada nema naznaka o odustajanju kupca od kupovine i negira priče da su politički interesi uticali na cenu iako je drugi kandidat na aukciji, što je Vrnjačkoj Banji svima poznato, bivši političar a sada „visoki funkcioner“ vrnjačkog odbora LDP-a.

Prodaja poznatije i veće medijske kuće, kraljevačkih „Ibarskih novosti“, bila je, takođe, zakazana za 2. novembar, ali je samo dva sata pred početak aukcije – odložena za 16. novembar, uz produženje roka za otkup dokumentacije. To je ovde podstaklo priče kako je, navodno, neko važan, bogat i uticajan zakasnio i da su rokovi pomereni zbog takvog potencijalnog kupca. Drugi izvori su nam, pak, dojavili da je prodaja odložena kako bi u konkurenciji, pored firmi „Trgomena“, Amige“, „Nelta“, televizije „Melos“ i preko njih navodnog uticaja raznih stranaka, bio i konzorcijum preko koga bi koncepciju kraljevačke televizije „krojile“ dve poznate političke partije.

Uprkos pokušajima i obećanjima, od predstavnika Agencije za privatizaciju nismo dobili zvanično objašnjenje o razlozima odlaganja, a na osnovu glasina koje gradom kruže, na aukciji će se pojaviti sedam zainteresovanih kupaca. Da li to znači da će cena i ove televizije, od početne – 2,921 milion, „skočiti u nebo“, sada je teško reći. Uglavnom, Dragan Rajičić, direktor „Ibarskih novosti“, kuće kojoj TV Kraljevo pripada, ipak, kaže za naš list da bi njega i zaposlene „više obradovalo obimnije ulaganje u opremu, profesionalni pristup i ubrzani razvoj kraljevačke televizije, radija i novina“.

Miroljub Dugalić
Politika 06.11.2007.

SHARE