Početna Sadržaj Komentari Obesite se, gospodo!

Obesite se, gospodo!

815
0
SHARE

Samonikli filozof iz Efesa Heraklit Mračni ( 540 – 480 p.n.e.), koji se odrekao kraljevskih počasti u korist brata, koji je napustio politiku kada su njegovi sugrađani, zbog čega ih je prezirao, prognali njegovog prijatelja Harmodora, najpoštenijeg građanina Efesa,preporučivao je svima onima koji doprinose rđavom političkom stanju u državi da se – obese! Taj antički mudrac koji prvi uvodi logiku i koji govori o principu mere u filozofiji poručio nam je da su oči i uši rđavi svedoci ljudima, ako oni imaju varvarske duše. Još veći problem nastaje, ako razvijamo dalje ovu misao, ukoliko ti ljudi sa varvarskom dušom zavladaju zajednicom. Ukoliko se nametnu zajednici i uspeju, na različite načine obmanjujući javnost, da se predstave kao spasioci koji će doneti dobro svima.

Nažalost, ako posmatramo istoriju ljudskog roda, postojali su mnogi prevaranti koji su uspeli da se domognu vlasti i koji su, gradeći svet prema sopstvenom liku, doprineli razvoju varvarstva u čovečanstvu. Šta podrazumevam pod pojmom varvarstva? Varvarstvo je primitivizam ljudi na vlasti koji, hraneći sopstvenu bolesnu sujetu i pohlepu, otimaju od ostalih građana slobodu, pravo i imovinu da bi oni, gospodari prilika, bez ikakve mere i ograničenja uživali u tom zločinu.

Ako je tačan podatak, prema američkom časopisu „Forbs“, da na planeti ima 793 milijardera i 8,7 miliona milionera, dok 2 milijardi ljudi gladuje, nema vodu i osnovne uslove za život, da milioni dece godišnje umire od neuhranjenosti, dok, recimo, više od polovine stanovnika Imperije u rastrojstvu je gojazno, a trećina poljoprivrednih proizvoda u razvijenim zemljama se namerno uništava kako bi se odbranile cene i visoki profiti kompanija, onda moramo biti zabrinuti za moderno varvarstvo u kome danas živimo.

Još je Balzak uočio da sva velika bogatstva počinju od zločina, a Krleža je pokazao kako je ubistvom i otimačinom u mračnoj šumi prvi Glembaj stekao svoj prvi kapital, koga, prema zvaničnoj ideologiji fundamentalista reformatora, uopšte ne treba ispitivati jer su to njihovi finansijeri partija i ne treba ih dirati dok su kooperativni.

Kakva je razlika između prvih konskvikadora i današnjih tajkuna? Razlika je samo u tome što tajkuni otimaju od sopstvenih građana. I tiho ubijaju svoj narod nemaštinom.A sve im to omogućavaju političari varvari da bi uzeli jedan deo provizije od njihovog otetog bogatstva. I tako se društvo drži u okovima tajkuna i političara. Sve je podređeno tom demonskom savezu i srpska kvazielita služi za sprovođenje tog zločina. Zato imamo utisak da smo okupirani iznutra i da su naši okupatori okrutniji od stranih osvajača.

To se najbolje vidi u procesu rasprodaje srpske privrede. Nikada se nijedan okupator tako zlikovački ne bi se usudio da rasproda domaću privredu kao što su to uradili tržišni talibani, jer bi se plašio da, nakon oslobođenja, mora da odgovara za učinjeni zločin i mora da plati reparaciju. Nemci su bili primorani da plaćaju reparacije zemljama koje su okupirali u toku Velikog klanja, jer su bili odgovorni za uništavanje država i nihovih privreda. Tajkuni i njihovi političari su uništili i opljačkali Srbiju, ali još niko ne pokreće pitanje na koji način će oni nadoknaditi učinjenu štetu. Pokušaj nakon Petooktobarske kontrarevolucije da se uvede plaćanje ekstra profita završio se prevarom i obračunom sa onima koji nisu pristali da plaćaju reket reformatorima, dok se nastavak te lakrdije odvija u današnjem unakrsnom ispitivanju imovine i oporezivanju onoga što je oteto.

Pojednostavljeno rečeno to izgleda ovako, odluče neki kriminalci da opljačkaju banku, krađu izvrše besprekorno, niko ih ne otkrije i nakon nekoliko godina u unakrsnom ispitivanju stečene imovine, poreski službenici im odmere da plate neuplaćen porez i da nastave da žive kao priznati građani legalističke države u tranziciji. Prema takvom tumačenju njihov zločin nije kriminalni čin i oni imaju samo zakonsku obavezu plaćanja poreza državi.

Ako se nametne takvo načelo u državi, onda dobijamo zajednicu u kojoj se zločin opravdava ukoliko zločinci uredno izvrše svoje poreske obaveze prema državi. Zločinci postaju uspešni i priznati poslovni ljudi koji, kao što je to nedavno bio slučaj, prirodno teže da osvoje političku vlast i tako potpuno prikriju svoj učinjen zločin. Ukoliko uspeju, vlast postaje kriminalizovana. Ali ukoliko nemaju takve otvorene ambicije, ukoliko su manje politički pohlepni i sujetni, dobijaju zaštitu svojih političkih pulena, koje otvoreno plaćaju da ih štite, jer je suština u tome da svi to saznaju, kako bi bili potpuno sigurni za svoj opljačkani kapital.

Anketa o tajkunima, koju je sproveo jedan režimski list, pokazala je da svi oni koji oštro govore o tom društvenom problemu nisu spremni da traže pravi recept za suzbijanje tajkunizacije u državi, već da se mire sa činjenicom da će tajkuni opstati i da su oni, gle kakva ironija, naše komšije. Tako priča o lustraciji i katarzi odlazi u zaborav. Slepilo političke kvazielite je plaćeno. I gluvoća srpskih medija je preplaćena. Reklame vodećih kompanija začepile su uši našim medijima. Samozadovoljni ostvarenim profitima brane kriminalna načela. Varvarstvo pobeđuje poštenje i razum. Zašto bi ste bili pošteni kada se to uopšte ne isplati? Niko neće da finansira čestite i odgovorne.

Tako u politiku ulaze lupeži i probisveti koji hoće da zarade reketirajući tajkune. Vlade se smenjuju, ali tajkuni opstaju. Problem je samo u tome što postojeća politička oligarhija nema interesa da se obračuna sa tajkunima. Pristajući na trule kompromise, šire varvarstvo u državi.

Jedini način da se prekine takvo stanje je da tajkuni odgovaraju za učinjen zločin. Jedino čega se oni iskreno plaše je da se primeni zakon o konfiskaciji imovine nastale kriminalnim putem. Sve što su oteli učinjeno je na kriminalan način. Sve to pripada osiromašenim građanima.

Da li će neka nova vlast to da uradi? Znam da ni nova vlada to neće smeti. Nova vlada će nastaviti pljačku Srbije. Rasprodaće još ono što je preostalo. Niko se neće obesiti zato što se kvari društveni život. Usvajanje ustavnog zakona je to pokazalo. Ništa nije sveto. Varvarske duše treba nahraniti novim pljačkama. A Heraklitu nije ostalo ništa drugo, pošto nije hteo da emigrira, nego da pod starost živi usamljeno, filozofirajući i igrajući piljaka sa decom. Mračni su ostali da vladaju.

Objavljeno u listu Tabloid broj 116, 16. novembar 2006. pod naslovom „Obesimo ih“

SHARE